fredag den 8. august 2014

Genopdaget hækling





I en del år har jeg prøvet på at begejstre min datter for at strikke, men det lykkedes ikke helt. Til gengæld er hun blevet bidt af at hækle, og herved har jeg opdaget hvor mange flotte ting man kan hækle. 

Einige Jahre habe ich versucht meine Tochter fürs Stricken zu begeistern, aber das hat nicht ganz geklappt. Dafür ist sie total der Häkelei verfallen und dadurch habe ich entdeckt wie viele schöne Sachen man häkeln kann. 

Da det er mange år siden jeg har hæklet er jeg startet i det små med et hæklenåle etui. 




Da es schon einige Jahre her ist, daß ich gehäkelt habe, bin ich mit etwas Kleinerem angefangen. Ein Etui für Häkelnadeln. 


En praktisk lille ting. 
Sehr praktisch. 

Som et sideløbende projekt er jeg startet med at hækle firkanter, der en eller anden gang skal blive til et dejligt tæppe. 



Als längerfristiges Projekt gedacht sind diese Vierecke gehäkelt, die früher oder später mal zu einer kuscheligen Decke werden sollen. 

Et passende projekt til at tage med på tur. Ja for vi er just blevet stolte ejere sf en autocamper. Campingvognens tid hører i vores tilfælde fortiden til, ingen opstilling af fortelt længere, ikke koble på bilen. Bare ud i autocamperen og afsted. Ja nu skal der lige pakkes en strikketaske selvfølgelig, men så er vi også smuttet. 



Ein passendes Projekt für unterwegs. Seit gestern sind wir stolze Besitzer eines Wohnmobils. Die Zeit mit Wohnwagen gehört der Vergangenheit an. Kein Aufstellen des Vorzeltes mehr, kein Anspannen hinter dem Auto. Nur noch ab ins Wohnmobil und an gehts. Jetzt muß noch schnell eine Stricktasche gepackt werden, dann sind wir aber auch weg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com