søndag den 17. november 2013

Tempelblomst

Så er der endelig vejr til at kunne tage billeder. Tempelblomsten, designet af Annette Danielsen,
har været et dejligt stykke strik. Rapporten er lige til at huske, og kan strikkes selv ved intensiv snak.
Jeg har som materiale brugt en tråd hør og en tråd bourette morbær silke, begge selvfølgelig fra yndlingsgarnpusheren. Det var godt nok lidt hårdt for fingrene, men nu er det dejlig blødt og vejer næsten ingenting. Jeg er meget tilfreds med resultatet. Og det kunne da sagtens tænkes, at der med tiden vil blive strikket endnu en tempelblomst.

 
 
Heute ist endlich ein Wetter, wo man fotografieren kann. Tempelblomsten  von Annette Danielsen war ein sehr "gemütliches" Strickstück. Das Blattmuster strickt sich wie von allein, und auch durchaus bei angeregter Unterhaltung.
Ich habe es mit einem Faden Leinen und einen Faden Bourette Maulbeerseide gestrickt. Zwar war es beim Stricken etwas hart für die Finger, aber im verarbeiteten Zustand sehr weich und leicht. Ich bin mit dem Ergebnis sehr zufrieden. Ja und wer weiss, ob nicht irgendwann noch ein Tempelblomst von den Nadeln hüpft?
 


 
Fortsat god søndag.
 
 
Weiterhin einen schönen Sonntag.

6 kommentarer:

  1. Hvor er den flot og sikke en skøn farve ;-) her er den også på pindene og jeg glæder mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Dit garnvalg ser også lovende ud. Glæder mig til at se din tempelblomst færdig

      Slet
  2. Hvor er den fin. Også jeg påtænker den strikket inden jul til datterens julegave. Godt at høre, at den er nem at strikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Den vil helt sikkert vække glæde. Som sagt et dejligt stykke strik.

      Slet
  3. Den er bare blevet så smuk, Birte. Jeg glæder mig til at vi kan vise dem sammen, snart:-)

    SvarSlet
  4. Mange tak Kis. Ja vi må virkelig snart ses

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com