tirsdag den 9. august 2011

Ferie/Urlaub

Endelig ferie. Ikke lige netop det man kunne ønske sig som ferievejr, men jeg må indrømme at det i øjeblikket ikke forstyrrer mig særlig meget at det regner så meget - på den måde kan man med god samvittighed sætte sig og får strikket/spundet og for den sags skyld også endelig få tid til at læse!
Men her kommer så det lovede billede af håndten nr. 2, vægt 1,6 oz.


Endlich Urlaub. Auch wenn das Wetter nicht gerade Urlaubswetter ist, aber ich muss gestehen, dass es mich momentan nicht weiter stört dass es so sehr regnet. So kann man sich mit gutem Gewissen hinsetzen und stricken/spinnen und sogar mal Zeit finden um zu lesen!
Wie versprochen oben das Bild von der 2. Handspindel, Gewicht 1,6 oz.

Im Grossen und Ganzen bin ich recht zufrieden mit den Anfängen meiner Handspindel-Spinnerei. 

I det store og hele er jeg ret tilfreds med mine første resultater spundet på en håndten.

 
I mit sidste indlæg havde jeg nok lidt travlt  med at vise mine flotte håndten, og glemte helt i farten at skrive lidt om bogen "Mere feminin strik" af Lene Holm Samsøe. Det er en meget flot bog, mange flotte strikkesager, gennemgående klassisk, og godt beskrevne strikkeopskrifter. En bog hvor både nybegyndere og garvede strikkere efter min mening kan finde noget. Hvad jeg personlig så synes er rigtig smart, er at der bagerst i bogen er oplistet alle de garner Lene Holm Samsøe har brugt, og dette med løbelængde. Det gør det jo meget nemmere hurtigt at finde noget i sit garnlager der evt. kan bruges.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com