mandag den 28. februar 2011

Veste/Weste

Tiden flyver afsted nu hvor jeg har Max, og der er p.t. ikke så megen tid tilovers til at strikke, spinde eller lignende. Sygdom har der også været, og min datter, der har været udsat for et højresvingsuheld, havde også brug for min hjælp. Jo der har været fart over feltet og i øjeblikket føler jeg mig temmelig udmattet. Af selv samme grund tog jeg så heller ikke til Spindeforeningens generalforsamling i går. Jeg havde bare brug for at være mig selv. Selvom jeg havde glædet mig meget til at tage afsted. Hele vintersæsonen har jeg ikke været til et eneste spindetræf i Broager! Enten var der så meget at se til - frivilligt merarbejde, eller også døjede jeg med forkølelse ja og når disse to komponenter ikke var tilstede, ja så var vejrforholdene ikke lige netop sådan, at man havde lyst til at køre 40 km frem og 40 km tilbage om aftenen. Men nu glæder jeg mig endnu mere til Fiberfesten  d. 19. marts. Jeg har tilmeldt mig til en Neverkont workshop, også kendt som Entrelac, og jeg er meget meget spændt på denne. Har nemlig et utrolig flot mønster liggende til et sjal der er strikket i denne teknik, og håber at jeg efter denne workshop kan finde ud af det. Ja og d. 25.03. tager min gode veninde Susanne og jeg så på vores obligatoriske pigetur til Håndarbejdsmessen i Middelfart. Det glæder jeg mig også i den grad til.
Som sagt, har jeg grundet Max, der jo har behov for at blive luftet mindst 100 x om dagen, ikke haft gang i det helt vilde. Men det er da blevet til en vest ud af alpaca, som jeg selv har spundet. Faktisk er det det første "større" projekt jeg selv har spundet garnet til. Så lidt stolt er jeg da, især da det hele har taget mig 4 uger med spinding og strikke. Mønsteret er fra håndarbejdsbladet "I tråd med tiden", og jeg har strikket med pinde nr. 3,5.
Billedkvaliteten er desværre ikke for god, noget jeg nok skal arbejde lidt mere med, men jeg håber alligevel I kan erkende lidt.





Diese Wolle für diese Weste habe ich selbst gesponnen, Alpaca. Es ist das erste Mal, dass ich für ein "grösseres" Projekt selber gesponnen habe. Daher bin ich schon ein wenig stolz, zumal ich fürs Spinnen und Stricken insgesamt nur 4 Wochen gebraucht habe.
Ansonsten geht mir momentan nicht all zu viel von der Hand. Max nimmt meine Zeit sehr in Anspruch, aber das stört mich überhaupt nicht, denn er muss mindestens 100 x am Tag gelüftet werden, sprich ist noch nicht 100 % stubenrein. Aber ein herlicher kleiner Hund, der unheimlich viel Freude bereitet. Da macht es nichts dass anderes liegen bleiben muss. Früher oder später finde ich auch wieder daür die Zeit. Um so mehr freue ich mich auf das fiberfest  am 19.03. Ich habe mich dort zum Workshop Neverkont, auch als Entrelac bekannt, angemeldet und bin sehr gespannt. Zumal ich ein Muster für einen wunderschönen Schal liegen habe, der in dieser Technik gestrickt ist, und natürlich bin ich gespannt, ob ich diesen dann anschliessend stricken  kann. Am 25.03. fahre ich dann, wie in jedem Jahr, mit meiner Freundin Susanne zur Handarbeitsmesse nach Middelfart. Auch immer wieder ein Highlight.

1 kommentar:

  1. Hej Birte
    Jeg savnede dig skam også igår. Det var en forrygende dag,´igen :-) Men jeg forstår godt du trængte til bare at være dig selv. Håber din datter har det OK. Sikke en lækker vest du har fået lavet. Den må være skøn at ha på. Vi ses helt bestemt til Fiberfesten for jeg har også meldt mig til Neverkont, om formiddagen.
    Knus Kis

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com