onsdag den 10. november 2010

Vinteren kan komme/Der Winter kann kommen

Ja i dag kunne man da virkelig godt få en fornemmelse af at det bliver vinter, uh hvor var det koldt. Min datter har jo allerede et godt stykke tid klaget over at det er koldt, og hermed forbundet ønsket om en hue og pulsvarmere. Ja, hvad gør man ikke som mor for sine børn - strikke efter deres ønsker selvfølgelig! Da så den nyeste udgave af "Håndarbejdsbladet - i tråd med tiden" dumpede ind af brevsprækken i lørdags, fik jeg med det samme øje på hue og pulsvarmere fra Hanne Falkenberg, så dem gik jeg i gang med. Garnet er ren uld og noget mohairagtig noget jeg havde liggende i en af mine kasser. Alpehuen var hurtig strikket og det var faktisk ret så fornøjeligt at se den vokse. Pulsvarmeren - der er kun én indtil videre, da jeg tror den skal strikkes lidt smallere til min datter - var også en leg at strikke, så det bliver det nok flere af i tidens løb.
El-kedlen måtte så igen være model for at jeg kunne tage et billede, men det går hvis nok. Havde ellers min mand som model for at se om huen nu også faldt sådan som jeg havde tænkt mig den skulle, men da jeg ville tage et billede af ham med huen på - nej det ville husets herre så alligevel ikke gå med til.







Heute war es wirklich richtig kalt, und man konnte ein Gefühl bekommen, dass der Winter vor der Tür steht. Meine Tochter hat schon seit einiger Zeit über die Kälte geklagt, gleich mit dem Wunsch verbunden dass ich ihr eine Mütze und Pulswärmer stricke. Ja, was macht man nicht alles für sein Kind. Als dann am Samstag die neueste Ausgabe des Handarbeitsblattes "Håndarbejdsbladet - i tråd med tiden" mit der Post kam, fiel mein Augenmerk sofort auf die Mütze und die Pulswärmer von Hanne Falkenberg. Schnell fand ich Wolle aus einer meiner Kisten, und habe mich an die Arbeit gemacht. Sowohl Mütze als auch Pulswärmer waren super schnell gestrickt, allerdings vorerst nur ein Pulswärmer, da ich glaube, dass ich den für meine Tochter etwas enger stricken muss. Der Wasserkocher musste dann wieder als Modell herhalten. Zwar hatte ich meinen Mann dazu überredet die Mütze anzuprobieren, damit ich sehen konnte, ob sie dann auch so fällt wie ich es mir vorgestellt hatte, aber als ich dann ein Bild machen wollte, hat der Herr des Hauses gestreikt, - das wollte er dann doch nicht mitmachen. Aber ich denke es ist auch einigermassen mit dem Wasserkocher zu erkennen.

 

1 kommentar:

  1. Ein ganz entzückendes Set und es gefällt mir sehr!

    Lieben Gruß, Maartje

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com