søndag den 22. august 2010

Målløs/Sprachlos

I den forgangne uge fik jeg på grund af regnvejret - det var vores sidste ferieuge - et flip og startede en større oprydningsaktion på mit kontor og i min systue. Jeg ved ikke om det måske havde været klogere at lade være, for jeg fik et chok! Hold da helt op hvor har jeg meget garn og ligeledes mange fibre der venter på at blive spundet!! Jeg var/er virkelig målløs. Var slet ikke klar over at jeg har så meget!!!! 
For at komme det hele til livs, og inden gemalen opdager disse mængder, har jeg besluttet at starte med at strikke til vore børnebørn, masser af huer, trøjer og hvad man ellers kan finde på. Det må da give et mere eller mindre større hul. Håber at kunne finde gode opskrifter på nettet.
Helt ærlig jeg var virkelig pinligt berørt da jeg var færdig med min "status"og er stadigvæk målløs!

In der vergangenen Woche habe ich aufgrund des Regenwetters - es war unsere letzte Urlaubswoche - einen Anfall bekommen und eine grössere Aufräumaktion in meinem Büro und meinem Nähzimmer gestartet. Ich weiss nicht ob es schlauer gewesen es nicht zu tun, denn ich bekam einen riesigen Chock! Es ist ja der absolute Wahnsinn was ich an Garn und Fasern die noch gesponnen werden sollen habe!!! Ich war/bin wirklich sprachlos. War mir garnicht darüber im klaren, dass ich so viel habe!!!
Um dem ganzen bei zu kommen, und ehe der G-Gatte diese Mengen entdeckt, habe ich beschlossen für unsere Enkelkinder  zu stricken, viele Mützen, Pullis und Jäckchen und was es sonst noch so gibt. Das muss dann doch ein grösseres Loch geben. Hoffe, dass ich gute Strickideen im Internet finde.
Ich war ehrlich peinlich berührt als ich mit meiner "Inventur" fertig war und bin immer noch sprachlos!

1 kommentar:

  1. Hej Birte
    Jeg ville nu sige at sådan noget kan man ikke få for meget af. Jeg har lige været på udsalg hos Elin i Mjang, fordi jeg helt bestemt mente at ha set et hul i min garn reol. Og halv pris er jo ikke at foragte, vel ;-)
    Spindehilsen fra Kis

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com