lørdag den 20. marts 2010

Håndarbejdsmesse i Middelfart

I går var jeg sammen med min veninde Susanne på Håndarbejdsmessen i Middelfart. Det var helt sikkert et besøg værd. Bortset fra et hav af salgsstande var der også nogle udstillinger, som jeg gerne viser billeder fra. Det er altid så motiverende at se hvad andre laver i deres fritid, og man føler bare kreativiteten boble i ens krop, og at den bare vil ud. Det eneste er jo bare, at det er tiden der oftest mangler.


Gestern war ich mit meiner Freundin Susanne auf der Handarbeitsmesse in Middelbart. Es war wirklich ein Besuch wert. Abgesehen von vielen Verkaufsständen waren auch einige Ausstellungen, von denen ich hier gerne Bilder zeige. Es ist immer wieder motivierend zu sehen was andere so in ihrer Freizeit machen, und man spürt wie die eigene Kreativitet in einem blubbert und nur raus will. Aber meist hapert es ja an der Zeit.
                                                                                                                                                                      
         
 Hier einge der Modelle von DUODU Strikkedesign aus Norwegen                                                        


Her nogle af DUODU strikkedesigens modeller, 
skulpturel Strik




                                                                 

Birgitte Krag Hansens udstilling: Filt har mange ansigter:
Birgitte Krag Hansens Ausstellung: Filz hat viele Gesichter:

 

Midtsjællands Vævekreds: Tidens Trend og Islæt:


           





Denne udstilling var jo så min absolutte favorit udstilling, og som nybegynder var jeg igen og igen dybt imponeret af hvad og hvordan man kan væve. 

Diese Ausstellug war mein absolutter Favorit, und als Neuling im Weben war ich immer wieder sehr angetan was und wie man weben kann.

Aber auch die Geklöppelten Sachen fanden meine Bewunderung, und wie bereits im vergangenen Jahr habe ich wieder dran gedacht, dass ich unbedint wieder Klöppeln sollte. Jedoch kommt wieder der Faktor Zeit aber auch die Prioritet mit ins Spiel. Nun habe ich mir aber fest vorgenommen im Juni zum Klöppelfestival nach Tondern zu fahren. 


Men også de kniplede ting fandt min store beundring, og ligeledes som i sidste år, stod jeg igen og tænkte på, at jeg virkelig igen burde begynde at kniple. Dog kommer igen tiden men også den egne prioritering med ind i billedet. Nu har jeg men fast besluttet mig for at tage til Tønder Kniplefestival i juni måned.




Alles in allem ein sehr schöner Tag, doch es folgt demnächst noch eine Fortsetzung

Alt i alt en virkelig dejlig dag, men der følger snart en lille fortsættelse.

1 kommentar:

  1. wunderschöne teile hast Du da fotografiert.
    Das geklöppelte tuch gefällt mir besonders gut ;)
    Bine, die "Dich" bei Wiebke "gefunden" hat ;)

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com