onsdag den 13. januar 2010

Nyt "legetøj"/Neues "Spielzeug"




















Så har jeg lige hentet et nyt stykke "legetøj" hjem, en Lervad rammevæv, 90 cm. I første omgang kan jeg låne den for at finde ud af om det i det hele taget er noget for mig at væve, men som jeg kender mig så bliver det nok én jeg køber. Jeg satser lidt på at min arm kan holde til det, som alternativ til at strikke.
Som skæbnen vil, så afholder vores lokalgruppe fra Spindeforeningen i nærmeste fremtid en workshop for begyndere til rammevævning. Hvor heldig kan man være :-)

Gerade habe ich ein neues "Spielzeug" nach Hause geholt, ein Lervad Webrahmen, 90 cm. Erst ein Mal kann ich den Webrahmen leihen, um festzustellen, ob das Weben überhaupt etwas für mich ist, aber so wie ich mich kenne werde ich den wohl auch kaufen. Ich hoffe auch dass mein Arm mitspielt, als Alternative zum Stricken.
Und wie das Schicksal es will, so veranstaltet unsere Lokalgruppe vom dän. Spinnverein demnächst ein Anfängerkursus im Weben. Glück muss der Mensch haben :-)

2 kommentarer:

  1. Hej Birthe
    Godt Nytår:-) Ja engang imellem skal man jo være heldig:-)Glæder mig til at se dig om et par uger. Det ser ud til at være en fin væv.

    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  2. na wunderbar..aber ich denke du wirst noch weiter einsteigen..
    wenn du erst mal die muster entdeckst..gruß wiebke

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com